Biztosan mindenki tapasztalta már, hogy a megvásárolt készétel nem úgy néz ki, mint a reklámokban, plakátokon vagy akár az étel csomagolásán. A cél nyilván minél előnyösebb, csábítóbb, étvágygerjesztőbb képet mutatni az ételről, de azért nem ritkán ér minket csalódás a valóság láttán. Egy kanadai gasztroblogger egy mókás videóban leleplezi és megpróbálja reprodukálni a látványos turpisságokat - mutatjuk!

Kicsit hosszú, de nagyon érdekes videóban mutatja be a Carl is cooking csatorna házigazdája azokat a trükköket, amelyeket ételfotózások, forgatások alatt a reklámokban használnak. Mivel franciául, ráadásul kanadai akcentussal beszél, ezért zanzában összefoglaljuk a lényeget, hogy mindenki jól tudja követni a videón, mert nagyon érdekes és szórakoztató.

Az nem kérdés, hogy a reklám és a valóság a legtöbb esetben nem ugyanaz, és jó, ha csak egy kicsit csalnak. A Meki sült krumpliját már mindenki látta reklámban és a valóságban is - azért eléggé eltérnek egymástól megjelenésben...

A blogger elsőként a pillekönnyű amerikai palacsintát reprodukálja a lecsorgó, aranyszínű juharsziruppal, amit szerinte a reklámokban motorolajjal helyettesítenek, ami hasonló színű, fényű és textúrájú, viszont nem issza magába a palacsinta, így hosszabban lehet dolgozni a fotózással, illetve azért, hogy könnyebbnek és pufibbnak tűnjenek a palacsinták, apró kartonlapokkal emelnek meg... Elég látványos és meglepő!

Objektum doboz

Másodikként egy gabonapelyhes reggelit készít, aminél az igazi, ehető változatban a gabonapelyhek elég gyorsan megszívják magukat teljesen természetesen, a reklám-változatban viszont egy zseléréteget készít, aminek a tetejére folyékony fehér tapétaragasztót önt, és ezen rendezgeti el ugyanazokat az alapanyagokat - a gabonapelyhet és a gyümölcsöket. Fotózáshoz mindenestre a csalós változat a működősebb, ezt be kell látnunk!

A harmadik teszt a szénsavas üdítőké, amelyek reklámokban és fotókon olyan nagyon frissek és buborékosak, otthon kitöltve viszont hamar elillannak belőlük a buborékok. Carl aspirinnel operál, és a látvány magáért beszél... Ráadásul a buborékosság és a hab újra és újra megteremthető újabb pirulák hozzáadásával.

Negyedikként a már említett gyorséttermi sült krumplit készíti el fotogén változatban - két adag vásárolt sült krumplival indul, de a reklámosat fogpiszkálóval és virágdekorációs kellékkel, úgynevezett tűzőhabbal készíti el... Így lesz szép tömör, sűrű, egyenletes az amúgy csoffadásra hajlamos gyorséttermi fogás, és nem csak ennél a cégnél, hanem valószínűleg mindenhol így készítik a reklámokhoz, fotózáshoz...

Forrás:
Mcdonalds.com

Az utolsó és a reklámokat illetően kihagyhatatlan természetesen egy desszert, mégpedig fagyi! Ezt a könnyen olvadó jeges finomságot szerintetek mennyire egyszerűen lehetne normálisan fotózni és filmezni, ráadásul a reflektorok termelte hőségben? Semennyire! Carl erre két lehetséges alternatívát is mutat - az egyik egy könnyű és habos krumplipüré, a másik pedig egy kukoricasziruppal eldolgozott növényi zsiradékkal készül. Látványra elég meggyőzőek, de a valóságban mindkettő csalódást okozna. Mindenestre nagyon mókás, mennyit lehet csalni - és ezeket az ételeket "csak" egy gasztroblogger készítette a saját konyhájában, nem stúdióban egy profi stáb!