Írd be, mit keresel:

Nyaralás a tányérban – 5 kedvenc, amit Ausztriában megszerettünk

Nyáron mindenki nyaral, feltöltekezik új élményekel, ízekkel, pihenéssel, de ha mégsincs erre módunk, akkor néhány nyaralós ízt megidézve a saját konyhánkban is utazhatunk. Most a szomszédos Ausztria 5 kedvenc ételét és receptjét mutatjuk, amit otthon is könnyedén elkészíthetünk!

Cookta - 2023.08.11.

Akik nem a tenger, a hőség és a fürdés szerelmesei, azoknak a legjobb és legközelebbi tökéletes pihenési lehetőség Ausztia, a hegyi tavakkal, a barátságos fogadókkal és a csendes családi környezettel, sok kirándulással és kedves városokkal, ráadásul az itt eltöltött szabadságos napok príma ételekben is bővelkednek. Ezekből gyűjtöttük össze a kedvenceinket, amit akár otthon is elkészíthetünk, feleleveníteni az ízemlékeket, vagy ha nem jutott most külföldi nyaralás nekünk, akkor gasztronómiai utazásként.

1. Sajtos specli, az osztrák nokedli >>

Ami nekünk a tojásos nokedli, az az osztrákoknak a sajtos specli, ahogy a volt Monarchia vidékein mindenhol találkozhatunk hasonló fogással, gondoljuk különféle galuskákra, haluskykra, sztrapacskákra. Az osztrák változat olvadt, nyúlós sajttal készül, pirított hagymával tálalják, mellé friss saláta jár tökmagolajjal meglocsolva. Isteni!

2. Az igazi bécsi szelet >>

Akármerre járunk is Ausztriában, bécsi szeletet mindenhol kóstolhatunk, a wiener snitzel ugyanis legenda. Persze a rántott hús – mert erről van szó – azért nekünk sem ismeretlen, de Ausztriában hagyományosan borjúból készítik, friss kenyérmorzsával, és szinte kötelezően majonézes krumplisaláta jár mellé.

3. Császármorzsa, a fejedelmi desszert >>

Ez az a desszert, amit hajlamosak vagyunk előszeretettel a sajátunknak tekinteni, de osztrák gyökerekkel bír, és a Monarchia idejére nyúlik vissza eredete, állítólag Ferenc József kedvence volt, és ezért kapta a Kaiserschmarrn nevet. Míg nálunk a morzsásabb változat ismert, addig Ausztriában darabosabban, pirultan, de belül puhán készítik.

4. Salzburgi galuska, a habos-krémes csoda >>

Habkönnyű és krémes, isteni finom, a napfényben fürdő hegycsúcsok ihlették ezt a pofonegyszerű desszertet, ami tulajdonképpen hatalmas galuskákká szaggatott édes tojáshab megsütve. A Salzburger Nockerl az egyszerűség dícsérete, pillekönnyű, egy kis savanykás bogyós gyümölccsel ellenpontozva a legfinomabb!

5. Sacher-torta, a kihagyhatatlan >>

Nagyon csokis és egy igazi legenda a Sacher, nem túl édes, és a benne lévő baracklekvártól elképesztően aromás, ami a duplán csokis süteményhez tökéletesen passzol. A cukrász szerint a titok a jó minőségű alapanyag, illetve a külső csokiréteg, ami kívülről lezárja, szigeteli a tortát, és benne így az ízek összeérnek, a durván csokis tészta pedig finoman felpuhul. Videós recept, érdemes megnézni, hogyan csinálja egy profi!

Diéták

Ajánlott cikkek

Top cikkek

TRÜKKÖZZ A KONYHÁBAN!

Szezonális ötletek

Sütemények

Palacsinta @csokibolondoknak Palacsinta @csokibolondoknak
2016.05.01.
A palacsinta ezer és egy változatban készülhet, de az egyik legnagyobb kedvenc minden bizonnyal a csokis. Lehet kakaós, csokikrémes, nutellás, csokiszósszal meglocsolt, mindegyik favorit. Mi most a palacsintatésztát csokiztuk össze.Egy apró ötlet csupán a liszt egy részét kakaóporral kiváltani, mégis hihetetlenül illatos és finom, intenzíven csokis élményben lehet részünk. Szerencsére a tészta tulajdonságai nem nagyon változnak, a sütésnél nem kell jobban figyelni.